Steg 2: Förberedelser

Nu börjar vi närma oss, men vi ska inte riktigt börja prata med tjejerna än.

Jag vet att man är sugen på att komma igång, snabbt, man läser något och vill bara köra igång direkt och den motivationen ska man självklart använda, men man måste vara lite försiktig.

Att börja prata med främmande tjejer är läskigt, otroligt läskigt och beroende på hur vass du är socialt så kommer du få olika bra reaktioner. Att få motivation att göra en sån här ”radikal” förändring i ens liv kräver nästan att man ligger ganska långt efter, annars är man antagligen inte villig att betala priset, som är ett stort antal dissar, pinsamma situationer och liknande.

Det betyder också att om du inte är så vass socialt och går ut och pratar med främmande tjejer så kommer du få negativ respons många gånger, det är helt enkelt för att tjejen du pratar med inte är bekväm i situationen och inte vet dina intentioner.

Med tid kommer det att förändras och när man har lärt sig detta och gjort det till en del av sin personlighet så tar den negativa responsen slut och byts ut mot nästan uteslutande positiv respons. Självklart med undantag men då beror det oftast på att tjejen i fråga själv har problem, har en dålig dag, just fått dåliga nyheter eller av andra anledningar du omöjligt kan veta om eller göra något åt. Du kommer även vara van vid att få negativ respons, så du kan ”skratta bort det” för dig själv.

Så innan det är dags att prata med tjejer så bör du ge dig själv de bästa möjliga förutsättningarna. Det inkluderar att bygga upp självförtroendet.

Har du följt mina rekommendationer har du antagligen hållt uppe nofap i 1 vecka nu och det spritter lite i kroppen.

Nästa steg, alltså steg 2 är att införskaffa ett gymkort och gå till gymmet 3 gånger i veckan. Detta kommer göra under för ditt självförtroende och du kommer bli förvånad över hur snabbt du får resultat. Din hållning kommer även bli bättre och allmänt så kommer du påbörja en positiv spiral uppåt.

Det finns ingen anledning att uppfinna hjulet igen, jag rekommenderar att du kör igång med Starting Strength. Programmet består av enbart 2 dagsscheman och fokuserar väldigt mycket på basövningarna och framförallt knäböj. dagsschemorna kallas dag A och dag B. Första veckan kommer du köra A B A, alltså 2 stycken dag A. Vecka 2 blir det B A B alltså 2 stycken dag B.

Du kan köra på det ett bra tag innan du behöver hoppa över till något mer avancerat träningsprogram.

Här kan du läsa mer om det: Starting Strength

Träningsprogram dag A

Träningsprogram dag b

Så, motstå frestelsen att bara gå ut och köra, förberedd dig väl för att ge dig bästa möjliga chans nå ditt mål, vägen dit är inte enkel.

Snart kommer steg 3.